O AMERICANCĂ FACE AGRICULTURĂ BIO LA BUZĂU

O americancă stabilită de 15 ani în județul Buzău a dezvoltat o ingenioasă afacere cu legume și verdețuri Bio, care prinde tot mai mult teren în vreme de pandemie. Didi Deshaies conduce de mulți ani un ONG care ajută copii rămași pe drumuri într-un centru de plasament construit la Pănătău. Pentru că solariile și grădinile create cândva pentru aprovizionarea căminului de copii produc peste nevoile interne, asociația americancei oferă și altora hrana sănătoasă, pe baza unui abonament anual. Grădina bio se află în localitatea Poieni și are deja un portofoliu de peste 30 de abonați, cei mai mulți din București.

În fiecare miercuri, angajații fermei au sarcina de a umple coșurile săptămânale cu produse proaspete culese în cursul dimineții din solariile și grădinile Asociației Amurtel. Sunt printre primele livrări din acest an agricol. Clienții vor găsi în lădițe de la verdeață, usturoi și ridichi, până la ceapă verde și lobodă. Salata este culeasă ultima, pentru a ajunge proaspătă la consumatori.

Didi Deshaies este cea care a gândit această formă de comerț. Pe clienții grădinii sale bio îi consideră parteneri care investesc în propria dietă sănătoasă, dar și în centrul de plasament cu 11 copii pe care asociația îl deține în Pănătău. Americanca s-a stabilit de 15 ani în România, fascinată de obiceiurile descoperite aici.

Abonații primesc regulat un coş cu produse organice locale, proaspete, livrate direct de la fermă. Plata pentru rata lunară se poate efectua atât în numerar, cât şi prin ordin de plată într-un cont afişat pe site-ul asociației. Preţul legumelor se stabileşte în funcţie de costurile producţiei grădinii sociale. De exemplu, abonamentul pentru Coşul Familial este 2.450 lei, împărțit în avans de 530 lei și rate de 240 de lei pe lună, timp de opt luni. Pare o sumă mare, însă vorbim de produse Bio.

Certificarea bio garantează că legumele sunt crescute fără niciun fel de îngrăşăminte sau fertilizatori chimici, ceea ce asigură pe de o parte calitatea produsului care ajunge pe masa consumatorului şi impactul pozitiv asupra sănătăţii acestuia. În vreme de pandemie, acest comerț pare cel mai potrivit. Prin absenţa intermediarilor, legumele sunt sigure în ceea ce priveste riscul de contaminare, iar consumatorul este protejat de fluctuaţiile pieţei şi de speculă.

Related posts